تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مهر 1399 - 20:49
کد خبر : 76428

جشنواره ورزشی دا با معرفی بانوان نخبه گیلان برگزار شد

جشنواره ورزشی دا با معرفی بانوان نخبه گیلان برگزار شد

جارستان به نقل از ایرنا؛ جشنواره فرهنگی ورزشی “دا” با معرفی بانوان نخبه ورزش استان گیلان روز دوشنبه در پیاده روی فرهنگی رشت برپا شد. مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان روز دوشنبه در حاشیه برپایی این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش برپا شده که یکی از اهداف آن

جارستان به نقل از ایرنا؛ جشنواره فرهنگی ورزشی “دا” با معرفی بانوان نخبه ورزش استان گیلان روز دوشنبه در پیاده روی فرهنگی رشت برپا شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان روز دوشنبه در حاشیه برپایی این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش برپا شده که یکی از اهداف آن معرفی بانوان نخبه ورزش گیلان است.

مریم بخشی افزود: با توجه به این امر، شهرستان های مختلف استان گیلان در این جشنواره غرفه دارند که در آن با ارایه عکس و پوستر از برترین بانوان ورزشکار خود، اقدام به شناساندن این ورزشکاران به بازدیدکنندگان خواهند کرد.

وی ادامه داد:  بیش از ۱۰۰  بانوی ورزشکار گیلانی صاحب مقام و رتبه  در مسابقات جهانی ، آسیایی، ملی ، بین المللی و کشوری ، در این جشنواره به مردم شناسانده می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری اداره ورزش وجوانان گیلان و همچنین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت برپا شده که علاوه بر  غرفه های ورزشی، تعدادی غرفه صنایع دستی نیز در این مکان برپا شده است.

بخشی با اشاره به  برگزاری مسابقات خانوادگی  بیان کرد: همچنین یک دوره مسابقه  بومی محلی برای خانواده ها درنظر گرفته شده که خانواده ها باید با رعایت فاصله اجتماعی بازی موردنظر خود را به صورت فیلم به شماره واتساپ ۰۹۳۸۷۴۴۶۳۲۰ ارسال کنند که این فیلمها از سوی کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت به بازیهای برتر جوایزی اهداء خواهد شد.

 مدیرکل ورزش وجوانان گیلان خاطرنشان کرد: البته به دلیل بیماری کرونا، مسابقات بومی محلی به صورت مجازی برگزار می شود وگرنه این مسابقات در هنگام برپایی این جشنواره در این محل برگزار می شد که به طور حتم جذابیت بیشتری برای بازدیدکنندگان داشت .

هر ساله از ۲۶ مهر ماه، هفته تربیت بدنی و ورزش در کشور آغاز می شود که طی یک هفته برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی در  نقاط مختلف کشور اجرا می شود.

هم اینک حدود ۱۲۳ هزار ورزشکار سازمان یافته در گیلان فعالیت دارند که از این تعداد، حدود ۶۹ هزار نفر را مردان و نزدیک به ۵۴ هزار ورزشکار سازمان یافته را بانوان تشکیل می دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.